15 Temmuz Şehitlerimizi Anma Demokrasi ve Birlik Günü Mesajımız
GeçtiÄŸimiz yıl, yaÅŸadığımız hain darbe giriÅŸimi karşısında milletimizin gösterdiÄŸi destansı direniÅŸ bizlere yeniden köklerimizi hatırlattı. Bu tarihi destan, adeta tarihin içinden yeniden dirilen bir milletin Çanakkale’yi, Dumlupınar’ı, Sakarya’yı yeniden yaÅŸamasıydı. Bir asır önce nasıl ki dedelerimiz Çanakkale’de ÅŸehadet ÅŸerbeti içerek düÅŸmana geçit vermedilerse o tarihi gecede yola çıkanlar da aynı amaç uÄŸruna ÅŸehit düÅŸtüler.
Vatan ve bayrak uÄŸrunda ÅŸehit düÅŸmenin nasıl bir duygu olduÄŸunu en iyi bu topraklarda yaÅŸayanlar bilir. Çünkü bu topraklar, Türkiye Cumhuriyeti’nin önsözüdür. Bu topraklar milli ÅŸuurun baÅŸkentidir. Bu topraklar Anadolu’yu yenide vatan eyleyen mücadelenin baÅŸladığı yerdir. 15 Temmuz gecesi meydanlara çıkıp ilk direnen ÅŸehirlerden biri bu yüzden Çanakkale oldu. 1915’te Çanakkale’den Anadolu’ya yayılan direniÅŸ ruhu yine Çanakkale’den Anadolu’ya yayıldı.
Nene Hatunlar, Seyit Onbaşılar, Turhallı 15’li gençler nasıl ki Çanakkale’nin, Milli Mücadele’nin kahramanları oldularsa, Ömer Halisdemirler, Åžerife Hanımlar, Abdullah Olçoklar, Yasin Naci AÄŸaroÄŸlular da 15 Temmuz’un kahramanları oldular. Milletimiz ÅŸehit düÅŸtü, gazi oldu ama mabedinin göÄŸsüne namahrem eli deÄŸdirmedi. İman ve inançla verilen mücadele, bütün modern silahların, tankların, bombaların karşında çaresiz kaldı.
27 gün boyunca tutulan demokrasi nöbetleriyle milletimiz, “buradayız, vatanımızı iÅŸgal edenlere geçit vermeyeceÄŸiz” dedi. Çanakkale halkı da bir an olsun meydanları boÅŸ bırakmadan demokrasi nöbeti tuttu. Siyasi parti ayrımı olmaksızın bütün vatandaÅŸlarımız bir araya geldi. Ancak Çanakkale halkı böylesine bir milli birlik ruhu yakalamışken, kimi yöneticiler meydanlara inmediler. Dahası “öyle nöbet tutularak demokrat olunmaz” diyerek meydanlarda direnen vatandaÅŸlarımızı kendilerince küçük görmeye çalıştılar. Bu kendini beÄŸenmiÅŸ küçümseyen tavırlara bakanlara inat Çanakkaleliler “ölümüne, ölümüne” diyerek 15 Temmuz destanının öncüsü oldular.
15 Temmuz’un birinci yılı vesilesiyle ÅŸehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Åžehitlerimize ve gazilerimize olan borcumuzu ödemek için her daim çalışacağımıza bir kez daha söz veriyoruz. Rabbim bizi onlara layık kılsın.
PaylaÅŸ: